Karınca Ve Buğday Tanesi (Kıssa)



Bir gün Süleyman Peygamber bir karıncaya bir yıllık yiyeceğinin miktarını sorar.

Karınca da' “Bir buğday tanesi Yerim" diye cevap verir.

Cevabın doğru olup Olmadığını kontrol etmek isteyen Süleyman Peygamber karıncayı
bir şişeye koyar, Yanma da bir buğday tanesi koyarak hava alacak şekilde şişeyi kapatır. 
Ondan sonra da bir yıl bekler. 
Müddeti dolunca şişeyi açtığında bir de bakar ki karınca buğday tanesinin yarısını yemiş, 
yarısını da bırakmıştır. Kendi kendine meraklanp Acaba neden yemedi?

Bunun üzerine Hz. Süleyman karıncaya buğday tanesini tamamen neden yemediğini sorar.

Karınca da, “Daha önce benim yiyeceğimi Yüce Allah Verirdi. Ben de O'na güvenerek bir buğday tanesini tamam olarak yerdim. Çünkü O beni asla unutmaz ve ihmal etmez idi' 

Fakat bu işi sen üzerine alınca doğrusu nihayet bu âciz bîr insandır diye sana pek güvenemedim. Belki beni unutup İhmal edebilirsin diye düşündüm. 

O yüzden de yıla bir yıllık yiyeceğimin yarısını yiyerek, diğer yarısını da ertesi yıla bıraktım der....






Yaşam Tadında Hikayeler

Severek Beğenerek Okuduğunuz hikayelere Android uygulamımızı indirerek cep teleofnlarınızdan ve Tabletleriniz ile de Rahatlıkla Ulaşa Bileceksiniz,Yorum ve beğenilerinizi bekliyoruz...

0 yorum:

Yorum Gönder


YASAL UYARI: Sitemiz de yer alan materyalleri izinsiz kopyalamak ve kullanmak 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. '